پارادوکس های رهبری تیم

امروز داشتم بلاگ Chad Dickerson که مدیرعامل سابق Etsy هست رو میخوندم، یکی از پست هاش واقعا برام جالب بود. گفتم با ذکر منبع براتون به اشتراک بزارم.

توی دنیای رهبری تیم، یکسری پارادوکس های عجیبی وجود داره. البته در مورد هر کدومشون میشه کلی صحبت کرد و در مورد راه حل های مدیریت کردنش بحث کرد. ولی بنظرم اولین قدم حل چالش ها، آگاهی داشتن ازشون هست. خیلی از این مسائل ممکنه در دوران مدیریت و رهبری تیم به ذهن شما خطور کنه اما ندونید که آیا فقط من هستم که به این چالش ها برخورد میکنم یا نه عادیه و بقیه هم همین چالش ها رو دارن! در مورد لیست زیر بگم که احتمالا هممون با این پارادوکس ها مواجه هستیم:

چند تا از پارادوکس هایی که رهبر تیم باهاشون مواجه هست:
  1. برقراری ارتباط نزدیک با کارمندان – و در عین حال حفظ فاصله مناسب
  2. پیشگام شدن در فعالیت ها – و عقب نشینی، مانیتورینگ و انجام امور در پس زمینه
  3. نشان دادن اعتماد به کارمند – و آگاهی و مراقبت از کارهای در حال انجام آنها
  4. صبور و بردبار بودن – و آگاهی از شرایط درست انجام کارها
  5. نگران مسئولیت هایی که روی دوش خود داریم هستیم – و در عین حال وفادار بودن به اهداف کلی شرکت
  6. برنامه ریزی دقیق روزهای کاری – و انعطاف پذیری کامل نسبت به برنامه ریزی ها
  7. بیان کامل نظر خود – و دیپلماتیک بودن
  8. داشتن رویاهای بزرگ – و تصمیم گیری با آرامش و در نظر گرفتن همه شرایط
  9. تمایل به اجماع نظرات و تفکرات – و توانایی قطع کردن بحث ها و عبور کردن (ignore) از برخی نظرات
  10. پویا و انعطاف پذیر بودن زیاد – فکر کردن و در نظر گرفتن همه جوانب قبل هر تصمیم
  11. اعتماد به نفس بالا – و فروتنی

به جز این 11 مورد، شما دیگه با چه پارادوکس هایی برخورد کردید؟ خیلی خوشحال میشم اگر در مورد موارد بالا راه حل خاصی دارید حتما توی کامنت ها برام بنویسید. توی پست های بعدی در موردشون صحبت میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود