لحظات شیرین در محیط کار، منبع انرژی اعضا تیم

من یکمی توی انتخاب تصاویر پست ها سخت گیر هستم و شاید این عکس رو جای دیگه برای محتوا دیگه ای استفاده نکنم. ولی… برای این پست با این موضوع، بهترین عکسی هست که توی فایل هام دارم. عکسی کاملا واقعی از لحظه باز شدن درب اتاق با کمک نرم افزاری که توی تیم نوادی نوشتیم (اکسس) برای اولین بار. راستش اگر این عکس هم نمیبود، من باز هم این صحنه رو یادم میموند. و راستش خودم هم میدونم که این موفقیت از نظر فنی آنچنان دهن پر کن نیست ولی تیم نوادی انجامش داد. بعد از چند هفته کار روی پلتفرم های ارتباطی real-time و امن کردن این ارتباط، بالاخره اوکی شد. در اون لحظه حسین برنامه نویس موبایل نوادی کنار من بود و خیلی خیلی ممنون از دلارام که این صحنه رو شکار کرد.

چه رهبر تیم باشیم، مدیرمحصول، برنامه نویس یا حتی توی call-center فعالیت داشته باشیم، قطعات همگی لحظات سخت و دشواری رو توی کارمون تجربه کردیم. اما لحظات شیرین هم کم نیستند. لحظاتی که انرژی ما رو برای ادامه کارمون تامین میکنن و ما رو بیشتر “تیم” میکنن!

لحظات شیرین در محیط کار که باید بیشتر قدرشون رو بدونیم:

یکی از شیرین ترین لحظاتی که یک رهبر، سرپرست یک بخش یا مدیر محصول میتونه تجربه کنه، دیدن موفقیت تیم هست. چه رسوندن کار به یک ددلاین مشخص، ارائه محصول با کیفیت بالا، یا دستیابی به یک نقطه عطف مهم، دیدن تیمی که موفق شده در کنار همدیگه میتونه فوق العاده ارزشمند باشه. این حس غرور و موفقیت میتونه همه رو شارژ کنه تا تیم خودشون رو برای رسیدن به موفقیت های بالاتر تشویق کنن.

نگم براتون از لحظه دریافت بازخورد مثبت از طرف سهامداران یا مشتریان! وقتی که یک مشتری یا ذینفع رضایش رو اعلام میکنه، میتونه برای رهبران و مدیران بسیار معتبر و باارزش باشه. این بازخورد همچنین میتونه به عنوان یادآور تأثیر کار اون ها روی دیگران باشه و اون ها رو به ادامه تلاش برای بهتر شدن هل بده. این موضوع برای تیم دولوپر توی جلسه ریویو اسکرام هم صدق میکنه. قطعا دولوپرها وقتی رضایت ذینفعان رو میبینن انگیزه میگیرن و برای بهتر شدن تلاش میکنن.

جلسه ریویو در نوادی – شهریار مشغول ارائه فیچرهای جدید روی دستگاه اکسس هست

دیدن رشد و توسعه اعضای تیم! زمانی که اعضای تیم چالش‌های جدیدی رو برمیدارن و حل میکنن، مهارت‌های جدید کسب میکنن یا به یک نقاط عطف شخصی و حرفه‌ای دست پیدا میکنن، میتونه برای رهبران و سرپرستانشون فوق‌العاده رضایت بخش باشه. این رشد و توسعه نه تنها به نفع خود اعضای تیم هست بلکه میتونه به موفقیت تیم و محصول هم کمک کنه.

کیمیا برنامه نویس Front-End نوادی که داره با یه چالش برنامه نویسی دست و پنجه نرم میکنه

خیلی از مواقع لازمه که حتی اگر شرایط بالا فراهم نبود، خودمون شرایط شیرین و لذت بخش بسازیم. اون قدرا هم سخت نیست. میتونید سری به پست “بانک ایده برای منابع انسانی” بزنید، اونجا ایده زیاده. ایونت و مراسم های کوچک مثل تولد تا جشن های بزرگ تر با توجه به شرایط و بودجه شرکت. ولی جشن گرفتن به بهانه های کوچک رو فراموش نکنید!

خیلی خوب میشه اگر شما هم برای مخاطب ها از موفقیت ها و لحظات خفنی که توی شرکتتون داشتید بنویسید. من هم در حال آماده سازی یک پست در مورد کتاب “رهبران آخر غذا میخورند” هستم. که توی این کتاب در مورد اینکه یک رهبر کسب و کار چطور میتونه اون فشارهای بالا رو تحمل کنه و آخ نگه صحبت شده. تقریبا هم مرتبط با همین پست هست اما خب بصورت علمی تر مطرح شده. به زودی … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود